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콘래드, 조지프/진보의전초기지

Gail Fraser. Conrad's Irony: 'An Outpost of Progress' and The Secret Agent 1986. [CII].

by 길철현 2018. 12. 10.

* Gail Fraser. Conrad's Irony: 'An Outpost of Progress' and The Secret Agent [CII]

[요약] 프레이저는 전지적 화자를 사용한 이 두 작품이 아이러니의 사용(verbal irony, the use of incongruities or contrasts, and ironic parallels)을 통해 the tragic disjunction between the comfortable world of appearances and the 'madness and despair' beneath the surface를 보여주고 있다고 주장.


(174) aloof detachment

(175) This voice [sardonic omniscient narrator] guides our interpretation of events and distances us from the protagoinsts ; as in The Secret Agent, Conrad discriminates among various degrees of criminality and stupidity, and permits no heroes.

(175)  두 작품 다 'the folly and hopelessness of man's attempt to organize his world.

(175) 칼리어 - 당구실을 미덕, 문명과 동일시하기 때문에 문제가 있음. 이 부분은 한 번 짚고 넘어갈 수도 있을 듯.

(181) 두 작품에서 Conrad's irony moves from sardonic criticism of individuals to a direct involvement with their situation in the latte part of the story.

(181) 3가지 주된 방법 - verbal irony, the use of incongruities or contrasts, and ironic parallels.

(182) Conrad's central theme - the tragic disjunction between the comfortable world of appearances and the 'madness and despair' beneath the surface.

(183) [OP] 두 사람의 백인뿐만 아니라 잡혀온 흑인들 열 명의 처지도 마찬가지로 불우. 이 부분에 대한 논평 볼 것.

(185) 두 사람은 환멸을 통해 인간의 이상과 현실, 개인과 공동체 사이의 단속(disjunction)을 강조.

(185) Unlike HD, with its suggestive ambiguities, the ironic perspective of both  두 작품 invites our moral judgement on an inhumane and materialistic society.