Introduction
1) 초기 작품에 short shrift만 줌. "apprentice fiction"
- 초기 작품의 본질적인(intrinsic) 생각이 콘래드 전작품에 이어지고. 제국이라는 문제에 대한 축이 되는(중추적인 pivotal) 태도에 있어서 특히 중요.
2) Anthony Trollope, Frederick Marryat의 영향.
- 이념과 현실의 괴리.
(disparity between the aspirations and reported achievements of these figures and the actual conditions at the outposts themselves)
- sordid realities.
3) 제국의 이념을 전파한 작가들. Kingsley, Ballantyen, Marryat, Kipling, Henty, Haggrad, (Stevenson)
4) 콘래드의 위치
정치적으로 보수적.
- That he was also an anti-imperialist, they all argue too but for different reasons and with varying qualifications.
5) the nature of my writing runs the risk of being obscured by the nature of my material. [Curle에게 보낸 편지]
6) the energizing myth of English imperialism - the benefits fo civilization justified the white man's incursions into other lands.
- 보어 전쟁 ; 제국주의를 열렬히 추종하던 이들 중 다수를 회의주의자로 바꿔 놓음. 그래서 제국주의에 대한 생각이 많이 바뀜.
7) the nature of the telling itself made the tale suspect; it lent instability rather than authority.
- 19세기 모험 소설이 제국의 주제를 다시 씀
- 소설과 여행기 등이 독자에게 미친 지대한 영향
- Conrad's subsequent demythologizing of that subject in his early fiction, thus providing a different, more illuminating context for the early works.
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